:: newsletter Fakulteta organizacije i informatike Varaždin i Tehnološkog parka Varaždin ::
Newsletter::04/2011

U ovom broju pročitajte:

Dva nova europska projekta u Tehnološkom parku

PoC - 3.krug

Veliki interview s direktorom Tehnološkog parka u Regionalnom tjedniku

Održan 4. dan međunarodne suradnje na FOI-u

Stručnjaci iz tvrtki Evolva d.o.o., NTH Media d.o.o. i Abit d.o.o. održali prezentacije na FOI-u

FOIJADA - Dan sporta na Fakultetu organizacije i informatike

Dva nova europska projekta u Tehnološkom parku

Tehnološki park Varaždin partner je u dva nova europska projekta koji su startali krajem travnja. Riječ je o projektima prekogranične suradnje kojima je cilj jačanje potpornog okruženja na području Hrvatske i Slovenije, odnosno, promicanje dobre prakse za razvoj socijalnog poduzetništva.
Projekt FIDES je prekogranični projekt razvoja performansi potpornog okruženja u cijeloj regiji radi prepoznavanja i razvoja inovativnih potencijala, čija je ukupna vrijednost više od 876 tisuća eura.
Nositelj projekta je slovenska Javna agencija za tehnološki razvoj, a s hrvatske strane u projektu sudjeluju Poslovno – inovacijski centar Hrvatske – BICRO, Tehnološki park Varaždin, Fakultet organizacije i informatike iz Varaždina te Znanstveno – tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci.
- Prvi sastanak projektnih partnera održan je 18. travnja u Ljubljani, čime je i službeno započela provedba ovog, dvogodišnjeg, prekograničnog projekta koji je sufinanciran sredstvima iz Europske unije, iz instrumenta pretpristupne pomoći u okviru programa IPA za razvoj poduzetništva. Na sastanku u Ljubljani su predstavljeni radni paketi projekta koji za cilj ima unaprijediti usluge koje pružaju potporne institucije radi prepoznavanja i razvoja inovativnog potencijala regije. Projektni partneri, koji dolaze iz akademske zajednice i potpornih institucija, tom su prilikom dogovorili operativni tijek provedbe aktivnosti, kako bi se uključili svi relevantni dionici – studenti, inovatori te tehnološka i inovativna poduzeća, te uspostavile potporne usluge za ove ciljne skupine – naglasila je Martina Panić, konzultantica za EU fondove i financije Tehnološkog parka Varaždin.
Prvu aktivnost s hrvatske strane u ovom projektu – analizu potpornog okruženja, koordinirat će Tehnološki park Varaždin, a analiza će dati detaljan uvid u stanje inovativnog potencijala regija te potpornih institucija.
- Takva analiza u Hrvatskoj još nije napravljena, a sada ćemo, u suradnji sa slovenskim partnerima, razviti metodologiju za takvu analizu, koja će pokazati točan broj i stanje potpornih institucija u pograničnom području, kao i vrste usluga koje pružaju inovativnim poduzetnicima. Dobiveni podatci bit će ujedno temelj za kategorizaciju i uspostavu standarda potpornih institucija u Hrvatskoj. Nakon toga krenut ćemo u izradu Akcijskog plana potpore tehnološki orijentiranih poduzeća kojim će se definirati uspostava i razvoj potrebnih usluga za potporu inovativnih i tehnoloških tvrtki. U daljnjoj provedbi projekta osoblje iz potpornih institucija educirat će se za pružanje usluga zaštite intelektualnog vlasništva poduzeća, uspostavit će se e-baza inovativnih projektnih ideja, i odabrati najbolje koje će se realizirati u okviru paketa «Pilot projekti» - rekla je Martina Panić, dodavši kako je vrijednost projekta za Tehnološki park Varaždin 123.647 eura, a projekt će varaždinski Tehnološki park sufinancirati s 18.547 eura.
Drugi europski projekt koji je pokrenut u travnju odnosi se na upotrebu lokalnih resursa za razvoj socijalnog poduzetništva, a njegova je ukupna vrijednost – 456.443 eura.
Ukupni troškovi projekta SOCPOD za Tehnološki park Varaždin je 99.568 eura, od čega će se iz programa IPA alimentirati 84.633 eura.
- Cilj je ovog projekta jačati umrežavanje i suradnju između poslovnih subjekata i drugih organizacija koje djeluju na području socijalne ekonomije i poduzetništva u Sloveniji i Hrvatskoj, promicanje dobre prakse za razvoj socijalnog poduzetništva inicijativama koje nude proizvode i usluge pogodne za zapošljavanje osoba iz osjetljivih socijalnih skupina, u skladu s potrebama i raspoloživim resursima koje ima lokalna sredina. Projekt će pridonijeti većoj socijalnoj uključenosti osjetljivih socijalnih skupina na osnovi njihovog zapošljavanja u razvojno perspektivnim djelatnostima, kakve su na primjer, ekološka poljoprivreda, prerada bilja, prehrambena industrija, eko – turizam ili zaštita okoliša – istaknula je Emilija Žuvić, konzultantica za EU fondove i financije Tehnološkog parka Varaždin.
Prvi sastanak u ovom projektu održan je U Tehnološkom parku Varaždin 22. travnja, a uz varaždinski Tehnološki park partneri s hrvatske strane u projektu SOCPOD su Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Varaždinske Toplice i Udruga 5+.

Povratak na vrh


PoC - 3.krug

Poslovno-inovacijski centar Hrvatske – BICRO d.o.o. upućuje

P O Z I V

NATJECATELJIMA ZA PRIJAVU PROJEKATA U TREĆI KRUG
PROGRAMA PROVJERE INOVATIVNOG KONCEPTA (PoC)

Prijave za sufinanciranje inicijalne faze inovativnih znanstveno-poduzetničkih projekata kroz treći krug Programa provjere inovativnog koncepta mogu se predati zaključno do 15. svibnja 2011. godine, i to u jednom od niže navedenih Prepoznatih centara za provedbu PoC-a:

• Sveučilište u Zagrebu Centar za istraživanje, razvoj i transfer tehnologije*
Trg maršala Tita 14, 10 000 Zagreb
(Centar se nalazi na lokaciji Zvonimirova 8, Zagreb)
Kontakt osoba: dr. sc. Vlatka Petrović
Tel: 01 46 98 164
E-pošta: vlatka.petrovic@unizg.hr
http://technology.unizg.hr

* Zbog velikog broja kandidata iz Zagreba molimo natjecatelje da uvaže da CIRTT radi isključivo s kandidatima koji dolaze sa znanstvenih organizacija. Prijave koje dolaze od subjekata malog gospodarstva ljubazno upućujemo da se jave na kontakte Tehnološkog parka Varaždin, koji za potrebe PoC-a ureduje po dogovoru u Zagrebu u prostorijama CIRTT-a.

• Sveučilište u Splitu Centar za znanstveno-tehnologijski razvitak Ured za transfer tehnologije
Livanjska 5, 21 000 Split
(Ured se nalazi na lokaciji Kopilica 5, Split)
Kontakt osobe: Nikola Balić i Jugo Kaćanski
Tel: 021 30 24 30
E-pošta: nikola@utt.hr , jugo@utt.hr
http://www.utt.hr

• Sveučilište u Rijeci Znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci d.o.o.
Slavka Krautzeka 82A, 51 000 Rijeka
Kontakt osobe: Boris Golob i Neven Tamarut
Tel: 051 40 65 92
E-pošta: step-ri@uniri.hr
http://www.step.uniri.hr

• (Sveučilište u Osijeku) TERA Tehnopolis d.o.o.
Trg Ljudevita Gaja 6, 31 000 Osijek
Kontakt osobe: prof. dr. sc. Ivan Štefanić i Ana Nikšić
Tel: 030 25 10 00
E-pošta: ured@tera.hr
http://www.tera.hr

• Tehnološki park Varaždin d.o.o.
Zagrebačka 94, 42 000 Varaždin
Kontakt osobe: mr. sc. Andrija Petrović i Karlo Kukec
Tel: 042 50 00 50
E-pošta: info@tp-vz.hr
http://www.tp-vz.hr

• Tehnološko-inovacijski centar Međimurje (Regionalna razvojna agencija Međimurje – REDEA d.o.o.)
Bana Josipa Jelačića 22, 40 000 Čakovec
Kontakt osobe: mr. sc. Matija Derk i Ivan Plačko
Tel: 040 39 55 61
E-pošta: matija.derk@redea.hr , ivan.placko@redea.hr
http://www.redea.hr

Povratak na vrh


Veliki interview s direktorom Tehnološkog parka u Regionalnom tjedniku

Tehnološki park Varaždin (TPV) nije samo prvi projekt takve vrste u Hrvatskoj, nego se danas svrstava među najbolje primjere domaćih poslovnih inkubatora, a nekoliko je puta proglašeni najboljim primjerom inkubacijske institucije u nas. Zašto je to tako, kako je do toga došlo te kakvi su planovi za budućnost, razgovarali smo s njegovim direktorom mr. Andrijom Petrovićem.
Projekt TP-a nastao je 2003. godine kada se pri varaždinskoj Visokoj elektrotehničkoj školi (VEŠ) okupila skupina entuzijasta koja je prihvatila inicijativu USAID-a za osnivanjem tehnoparka, a sve do potpisivanja ugovora sa Svjetskom bankom i BICRO-m 27. studenog 2007. svi su radili na volonterskoj osnovi. Prvo je osnivan impulsni centar pri Elektrostrojarskoj školi, a zatim tehnopark pri VEŠ-u. Tada smo započeli suradnju između VEŠ-a i poduzetnika čija je posljedica bila osnivanje prvih tvrtki. Tako je osnovan NTH s dva zaposlenika, LS+ i PROKON s jednim zaposlenikom itd.
Kako ste došli na sadašnju lokaciju?
Budući da smo koristili prostore u vlasništvu Elektrostrojarske škole, a u međuvremenu se VEŠ razvio u veleučilište, Grad Varaždin je odlučio dodijeliti TPV-u zgradu bivšeg Vartimpeksa kupljenu za osam milijuna kuna, a kako bi spriječio njezino propadanje uložio je još oko dva milijuna. Za uzvrat smo obećali pronaći sredstva za obnovu i dogradnju, što smo i ostvarili. Tako zgrada, koja je imala oko 2000 kvadrata bruto prostora, danas ima 3300 kvadrata. Naravno, i dalje je vlasništvu Grada Varaždina, ali je njezina vrijednost procijenjena na više od 25 milijuna kuna. Tehnološki park je uložio u zgradu 4,7 milijuna iz projekta Svjetske bankete još 1,2 milijuna kuna vlastitih sredstava. Ostatak je novostvorena vrijednost koja je nastala dobrim gospodarenjem.
Gdje je danas TPV? Jesu li ostvareni ciljevi?
Projekt se trenutačno nalazi na tek 20 posto planiranog. Međutim, rezultati su vidljivi, ne samo kada je u pitanju povećanje vrijednosti objekta. U prvom redu valja reći da je i zahvaljujući njemu otvoreno više od 350 novih radnih mjesta, i to visoke složenosti, koja stvaraju nova radna mjesta. Određeni oblik inkubacije započelo je u njemu 40-ak tvrtki u kojima uglavnom rade zaposlenici s visokom stručnom spremom. Trenutno je u TPV 26 tvrtki s 200-tinjak zaposlenika, od čega je jedanaest u procesu inkubacije.
Upravo zahvaljujući našim rezultatima danas se na temelju naše prakse postavljaju mjerila prilikom uspostave tehnologijske infrastrukture u Hrvatskoj. Inkubacijski proces kako je postavljen u TPV čini se da je najprikladniji za gospodarske uvjete u našoj zemlji. On nije preblag, a poduzetnicima koji imaju poštene namjere daje mnogo prednosti u poslovanju. Prednosti koje se nude u ranoj fazi prepoznavanja tehnološke inovativnosti sežu od fizičke infrastrukture, vođenju i postavljanju tvrtke pa do zatvaranja financijske konstrukcije iz različitih izvora.
Kako se zapravo pomaže start up tvrtkama?
Tehnološki park Varaždin je inkubator za tehnološki inovativne početnike koji vrlo teško preživljavaju izvan inkubatora. No, okruženje u kojem se nalaze samo početnici nije dobro niti poticajno. Najbolja je kombinacija već razvijenih tvrtki, koje su se po mogućnosti razvile u inkubatoru, te početnika zbog međusobne suradnje na različitim projektima, odnosno specijalizacije u određenim tehnologijskim područjima. Kad to sve „začinite“ akademskom zajednicom, dobivate zaista vrlo interesantno i poticajno okruženje u kojem svi žele razvijati svoju tvrtku. Dakle, osim fizičke infrastrukture na raspolaganju je i kompletna poslovna podrška. Uz ostalo, TPV je antena, odnosno regionalni centar EEN- a (Enterprise Europe Network) u kojemu radi 4000 konzultanata diljem EU i koje plaća EU. Njihov je zadatak umrežavanje i povezivanje poduzetnika. Ova platforma je iznimno učinkovita i potpuno besplatna za poduzetnike. Ukoliko se dobro koristi može poduzetniku donijeti značajne uštede.
Je li osjetio utjecaj krize?
Ne mogu reći za svako poduzeće u TPV-u, ali opći pokazatelji su zanimljivi. Naime, stanari TPV su u 2008. prihodovali 94 milijuna kuna, 2009. 105 milijuna, a za prošlu godinu još nemamo službeni podatak ali pretpostavljamo da će biti oko 140 milijuna kuna. U jednoj godini stanari uplate oko sedam milijuna kuna samo poreza na dobit.
A kako posluje sam TPV? Podupiru li ga i dalje njegovi osnivači?
Fakultet organizacije i informatike i Veleučilište u Varaždinu do sada su uplatili samo osnivački kapital od 10.000 kuna jer se nije pokazala potreba za dodatnim financiranjem. Osim osnivačkog kapitala, Grad Varaždin je temeljem ugovora sa Svjetskom bankom i BICRO-m dužan godišnje uplatiti 120.000 kuna, ali samo u prve četiri godine poslovanja. Ovo je bio uvjet kojeg su tražile spomenute institucije kako bi se pokazala ozbiljnost pri razvoju projekta, jer i oni u prve četiri godine podupiru TPV u području operativnih troškova. Njihov se iznos svake godine smanjuje i za 2011. godinu iznosi 62.000 kuna. Usporedbe radi, u 2010. godini gdje je TPV ostvario prihod od 3,3 milijuna kuna od strane BICRO-a dobiveno je 240.000 kuna a od Grada Varaždina 120.000 kuna. To znači da na financiranje iz donacija otpada desetak posto.
Ostali izvori prihoda?
Iz najma nekretnine lani je dobiveno manje od 600.000 kuna, što predstavlja oko 20 posto prihoda. Treba naglasiti da postoji i jedan dio koji nikad neće biti naplaćen što predstavlja rizik poslovanja s tvrtkama početnicima kojima banke vrlo rijetko daju kredite jer ih smatraju vrlo velikim rizikom. No, upravo takve tvrtke i to u području novih tehnologija naši su najvažniji klijenti. Ostatak prihoda odnosi se na konzultantske poslove na tržištu, međunarodne angažmane, EU projekte, studije, analize, provizije pri financiranju projekata, itd. Tržišna orijentacija TPV-a od samog nastanka sigurno je jedan od razloga uspješnosti. Ovakvim pristupom dolazi se do financijske samostalnosti, odnosno neovisnosti o materijalnoj pomoći osnivača i lokalne samouprave. Međutim, lokalna politika treba biti potpora razvoju ovakvih društveno korisnih projekata. Budući da je TPV u stvari javno poduzeće, njegovo poslovanje treba biti zaista javno i dostupno u svakom najsitnijem dijelu. Gospodariti s javnom imovinom je privilegija i treba se odnositi prema njoj s više pažnje nego s vlastitom privatnom imovinom.

TPV je osim institucije koja provodi inkubacijski postupak nad tehnološki inovativnim poduzećima i konzultantska tvrtka. Projekt kojeg smo zadnjeg potpisali je razvoj tehnološkog parka u Vinkovcima. Naš je stav da o tome znamo dovoljno da se upustimo u ovakav poduhvat. Grad Vinkovci su nam dali za to mandat i krećemo u posao. Na raspolaganje smo dobili nekad predivnu vilu na Bosutu gdje je bila rezidencija Josipa Broza koja je značajno devastirana. U njoj želimo napraviti centar sličan TPV-u ali dakako s drugim tehnologijama koje su primjerene njihovom gospodarskom kontekstu. Osim ovog projekta kao konzultanti radimo dosta i u području cjeloživotnog obrazovanja jer su fondovi EU vrlo izdašni u tom segmentu.

Od šest projekata iz Varaždinskoj županiji koji su prošli na zadnjem natječaju EU - tri su od TPV-a!
Trenutačno provodimo šest EU projekata ukupne vrijednosti 3.5 milijuna EUR-a, na hrvatsko je strani 2,.5 milijuna od čega će u TPV doći izravno oko pola milijuna eura. No treba reći da TPV sufinancira navedene projekte s 140.000 EUR-a.
Dobiveni projekti su ustvari preslikane aktivnosti koje inače radimo da bismo došli do tehnološki inovativnih projekata koje će završiti osnivanjem nove tvrtke, odnosno komercijalizacijom. Ove aktivnosti sežu od promjene svijesti o inovativnosti i njezinom značaju za gospodarstvo, promocije tehnologijskih rješenja te identifikacije takvih projekata, pa do povezivanja gospodarstva s akademskom zajednicom, poticanja istraživačke aktivnosti u privatnom sektoru te uobičajenog inkubacijskog postupka.
Uz to, nastojimo osnovati fond za sufinanciranje EU projekata, jer pretpostavljamo da će to postati velik problem u bliskoj budućnosti. Sada nas nitko ne smatra ozbiljnima, ali mislim da će ova tema vrlo brzo postati aktualna. Ako RH želi povući 3,5 milijarde EURa iz EU o kojima se već dugo razgovara onda valja osigurati jednako toliko vlastitih sredstava.

Prije dvije godine pokrenuli inicijativu za osnivanje fonda sličnog današnjem PoC-u (Proof of Concept). Naišli smo na nevjerojatnu podršku u BICRO-u. Vrlo brzo je Svjetska banka odobrila taj koji se provodi na nacionalnoj razini dok je BICRO koordinator. Iz fonda poduzetnici mogu dobiti do 75 posto troškova bespovratno i to za predkomercijalnih aktivnosti pri uvođenju novog proizvoda na tržište. TPV je u 1. i 2. krugu povukao gotovo polovicu fonda odnosno gotovo 500.000 EUR-a bespovratno poduzetnicima.
Vrlo brzo smo se sa Sveučilištem u Zagrebu dogovorili oko zajedničkog nastupa na tržištu. Sve znanstvene institucije preliminarno obrađujemo skupa i šaljemo ih Sveučilištu a sve poduzetnike TPV-u. Ovim potezom smo dobili gotovo sve poduzetnike koji surađuju sa Sveučilištem u Zagrebu kao vlastite klijente. Proizvodi koje smo mi prepoznali i financirali prodaju se indijskim željeznicama a testiraju se u američkim podzemnim željeznicama, ali o tome ćemo napraviti jednu veliku prezentaciju.

Sve što smo do sada ostvarili u TPV želimo nekoliko puta pomnožiti izgrađujući novi, daleko veći kompleks u Brezju, i to ponovno EU novcima. Budući da se radi o projektu od oko 40 milijuna EURa, potrebno je osigurati minimalno 10 milijuna EURa s lokalne razine. To nije moguće osigurati iz proračuna grada ili županije pa smo zatražili uvjetno raspolaganje postojećom zgradom. Doslovno ako nam se odobri projekt založili bi zgradu za kredit koji bi pokrio sufinanciranje uz komunalno opremljeno zemljište novog kompleksa. Grad Varaždin bio vlasnik sve imovine i dalje. Predmet je išao na gradsko vijeće i zamalo je srušen. Govorilo se da nije otvoren natječaj i tome slično, čak i od strane predstavnika osnivača čiji dekan ne dolazi na Skupštine TPV-a.
Posljedica je to nepoznavanja problematike, a možda i želje da se ruši sve što dolazi od aktualne gradske uprave s kojom izvrsno surađujemo. Naime, Hrvatska je napravila prije 18 mjeseci listu prioritetnih projekata za financiranje iz strukturnih fondova i doslovno sve na listi nas od tada hrabri da prikupimo građevinsku dozvolu, studiju ekonomske isplativosti te osiguramo razinu sufinanciranja jer kad se otvori natječaj tada više nema vremena za prikupljanje dokumenata jer traje - šest mjeseci.
No ovaj slučaj imao je i pozitivnu stranu. Naime, gradska uprava zapitala se kako to da nema drugih projekata na prioritetnoj listi i shvatili su da ih nema jer ljudi zaduženi za EU fondove čekaju otvaranje natječaja.

Povratak na vrh


Održan 4. dan međunarodne suradnje na FOI-u

Na Fakultetu organizacije i informatike ove je godine već četvrti puta održan Dan međunarodne suradnje, u srijedu 20. travnja. Studenti, nastavnici, istraživači i suradnici, ali i svi građani i poduzetnici iz Varaždina i okolice, imali su se prilike pobliže upoznati s mogućnostima financiranja međunarodnih projekata te stipendijama za studijsku, nastavnu i stručnu razmjenu sa srodnim institucijama u inozemstvu.

Program je bio strukturiran u četiri dijela. Prvi dio posvećen je studentima, osobito onima završnih godina studija, koji su imali prilike saznati više o mogućnostima obavljanja stručne prakse u inozemstvu, za što u posljednje vrijeme postoji sve veći interes. U drugom dijelu govorilo se o međunarodnoj projektnoj suradnji, a treći dio bio je posvećen mobilnosti studenata, nastavnika i istraživača. Na kraju su studenti i njihovi voditelji na FOI-u prezentirali iskustva stečena tijekom prošle i u ovoj akademskoj godini na međunarodnim razmjenama i natjecanjima. U program su se putem interneta priključili i kolege s University of Central Florida (SAD) s kojima FOI ima razvijenu suradnju, a čuli smo i iskustva s Erasmus intenzivnog programa (E-Discovery seminar u Amsterdamu). Hrvatskoj je tek od ove godine otvorena mogućnost sudjelovanja u Erazmus intenzivnim programima, a FOI je prva visokoškolska ustanova u Hrvatskoj koja je u takvom programu sudjelovala.


Više informacija možete pronaći na web stranicama FOI-a:
http://www.foi.hr/vijesti/Odrzan-4.-Dan-medunarodne-suradnje

Povratak na vrh


Stručnjaci iz tvrtki Evolva d.o.o., NTH Media d.o.o. i Abit d.o.o. održali prezentacije na FOI-u

U sklopu predmeta na diplomskom studiju „Napredne Web tehnologije i servisi“, 27. travnja 2011. održao se tradicionalni „Dan struke na NWTiS-u“.
Studenti kolegija „Napredne Web tehnologije i servisi“, ali i ostali studenti diplomskih studija na Fakultetu, imali su prilike saznati mnoštvo informacija o tvrtkama Evolva, NTH Media i Abit. Tijekom svake prezentacije bile su prikazane informacije o tvrtki, njenom portfoliju aplikacija, razvojnim alatima i metodologijama koje koriste u razvoju softvera, stručnoj praksi, zapošljavanju i sl.

Povratak na vrh


FOIJADA - Dan sporta na Fakultetu organizacije i informatike

Najavljujemo FOIJADU, sportsko natjecanje studenata u sklopu dana sporta na FOI-u, koja će se održati 4. lipnja 2011. godine (subota).
Nakon cjelodnevnog sportskog programa, održat će se i zabavni program na kojem će sudjelovati profesori i studenti našeg Fakulteta.
FOIJADA će se održati u TTS Sport Centru Varaždin, a organizirat će se natjecanje u malom nogometu, košarci (haklu) i badmintonu za studente, dok će se studentice natjecati u košarkaškom haklu i badmintonu. Za najbolje će biti osigurane nagrade. Odigrat će se i nogometna utakmica između profesora i studenata.
Prijave ekipa primaju se na e-mail dijana.grd@foi.hr do 15. svibnja 2011.
Više informacija možete saznati na web stranicama FOI-a:
http://www.foi.hr/vijesti/FOIJADA-Dan-sporta-na-Fakultetu-organizacije-i-informatike

Povratak na vrh


 

Copyright © 2010 Fakultet organizacije i informatike i Tehnološki park Varaždin d.o.o.


Ukoliko ne želite primati ovaj newsletter odgovorite nam s napomenom da želite da vas uklonimo s popisa primatelja.