Otvori u pregledniku
:: newsletter Fakulteta organizacije i informatike Varaždin i Tehnološkog parka Varaždin ::
Newsletter::04/2013

U ovom broju pročitajte:

Završetak prekograničnog projekta Interino: Predstavljen Katalog znanja

Tehnološki park Varaždin na FundraiseIT konferenciji u Beogradu

Voogle 4: Radionica “Financiranje projekata istraživanja i razvoja iz EU programa”

Fakultetu organizacije i informatike darovano zemljište za izgradnju druge faze Sveučilišnog Kampusa Varaždin

Završio IPA projekt FIDES

DORS/CLUC 2013

Završetak prekograničnog projekta Interino: Predstavljen Katalog znanja

U utorak, 30. travnja u prostorijama Tehnološkog parka Varaždin predstavljeni su rezultati Operativnog programa IPA Slovenija – Hrvatska 2007.– 2013. pod nazivom Interino - Prekogranična integracija znanja, vještina i inovacija.

Na okupljanju je predstavljen Katalog znanja, besplatan internet katalog I&R institucija, institucija za promicanje poduzetništva, istraživanja i razvoja te istraživačkih i razvojnih tvrtki u Sloveniji i Hrvatskoj.

Katalogom znanja nastoji se promovirati znanost, inovacije i high-tech znanja koje se razvijaju u okviru instituta i sveučilišta te u okviru privatnih instituta i istraživačko-razvojnih jedinica/odjela unutar poduzeća te potaknuti transfer tehnologije.

Katalog znanja pruža uvid u kapacitete i aktivnosti više od 160 istraživačkih institucija, institucija za promicanje poduzetništva, istraživanja i razvoja, te istraživačkih i razvojnih tvrtki u Sloveniji i Hrvatskoj.

Predstavljen je i poslovni pothvat "Geek3d" Vedrana Starčevića, kojem je dodijeljeno 20 tisuća kuna iz Fonda svježih ideja. Fond je osnovao Grad Varaždin u suradnji s Tehnološkim parkom Varaždin, kako bi na godišnjoj razini potakli realizaciju cjelovitih i održivih poslovnih ideja mladih i inovativnih pojedinaca i tvrtki u razvoju.

Također je održano i informativno predavanje o zaštiti na radu, a predstavljen je i novi projekt Tehnološkog parka Varaždin - DanubePIE.







Povratak na vrh


Tehnološki park Varaždin na FundraiseIT konferenciji u Beogradu

Predstavnici Loremice d.o.o., tvrtke inkubirane u Tehnološkom parku Varaždin, Zijad Redžić i Davor Malnar i pomoćnik direktora Tehnološkog parka Varaždin, Karlo Kukec sudjelovali su 18.4. i 19.4. na FundraiseIT konferenciji u Beogradu. Cilj sudjelovanja bio je stvoriti nove kontakte u susjednoj državi, gdje IT scena poprima značajan opseg djelovanja kao i sklopiti nova partnerstva za zajedničke nastupe na globalnom tržištu.

Organizatori konferencije su Outsourcing Center Srbije i SBAN – Mreža poslovnih anđela Srbije, a bavi se različitim izvorima financiranja za IT tvrtke i poduzetnike. Sudjelovalo je preko 150 tvrtki iz ukupno 23 države. Predstavljeni su različiti modeli investiranja poslovnih anđela te VC fondova. Svoja iskustva u obliku prezentacija prenijeli su neki od najpoznatijih investitora iz Silikonske doline pa su sudionici imali prilike slušati savjete od ulagača kao što su Brad Feld, Samuli Siren, Igor Schoifot, Roman Kikta i Paulo Andrez.

Povratak na vrh


Voogle 4: Radionica “Financiranje projekata istraživanja i razvoja iz EU programa”

U srijedu 24. travnja 2013. godine u multimedijalnoj dvorani Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM) je održana radionica pod nazivom „Financiranje projekata istraživanja i razvoja iz EU projekata“. Radionica je organizirana u sklopu projekta SPRINT koji provodi TICM zajedno s trima partnerima iz Hrvatske i četirima iz Slovenije. Radionica je ujedno bila i četvrti po redu Voogle startup kutak koji je TICM organizirao u suradnji s Tehnološkim parkom Varaždin.

Radionicu su vodile Ana Tomašek, viša stručna suradnica u Poslovno-inovacijskoj agenciji Republike Hrvatske – BICRO, i Ivana Čuljak, voditeljica Odjela za inovacije u BICRO-u. Izlaganje je održao dr.sc. Bojan Pečnik, osnivač i tehnički direktor razvojnog projekta Hipersfera i direktor za znanost u TICM-u.

Ana Tomašek je tijekom zanimljivog i vrlo informativnog predavanja upoznala sudionike s mogućnostima financiranja na znanju baziranih inovativnih projekata na nivou Republike Hrvatske te s mogućnostima koje se pružaju skorim ulaskom Hrvatske u Europsku uniju. Sudionici su upoznati s različitim programima koji su osmišljeni i implementirani u svrhu dodjeljivanja sredstava za projekte u domeni istraživanja i razvoja, kao i kriterijima koje projekt mora zadovoljavati kako bi sredstva bila odobrena.

Ivana Čuljak obradila je temu financiranja istraživačkih i razvojnih projekata u Republici Hrvatskoj kroz institucionalne kanale i trenutno dostupne programe. Tijekom predavanja naglasak je stavljen na program Vlade Republike Hrvatske pod nazivom „Poticanje poduzetništva utemeljenog na inovacijama i novim tehnologijama“, odnosno potprograme RAZUM, TEHCRO, IRCRO, Eureka i POC koje provodi BICRO.

Posljednje izlaganje je održao  dr.sc. Bojan Pečnik koji je na primjeru projekta Hipersfera sudionicima prenio svoja iskustva u dobivanju sredstava za razvojni projekt autonomne stratosferne letjelice. Projekt Hipersfera financiran je upravo kroz BICRO-v program RAZUM koji osigurava početno financiranje novoosnovanih poduzeća ili početno financiranje razvoja novog proizvoda ili usluge u postojećim malim i srednjim poduzećima.

Radionici je prisustvovalo više od trideset poduzetnika iz Međimurske i Varaždinske županije te iz Zagreba, što je pokazatelj da postoji interes za financiranje istraživačkih i razvojnih projekata u regiji. Sudionici su kroz pitanja i komentare pokazali da su spremni pokretati i provoditi istraživačke projekte i da očekuju podršku kroz programe financiranja takvih projekata od strane relevantnih institucija u Hrvatskoj i Europskoj uniji.

Povratak na vrh


Fakultetu organizacije i informatike darovano zemljište za izgradnju druge faze Sveučilišnog Kampusa Varaždin

Na konferenciji za novinare održanoj 11. travnja 2013. godine u Gradskoj vijećnici grada Varaždina, između Grada Varaždina i Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu potpisan jeUgovor o darovanju nekretnina na prostoru bivše Glazbene škole (sadašnje zgrade FOI 2) u ukupnoj površini od 15.158 m2 (čk.br. 1348 i čk.br. 1338) Fakultetu organizacije i informatike, Sveučilišta u Zagrebu za potrebe realizacije projekta „Sveučilišni Kampus Varaždin“.
Ugovor o darovanju potpisan je slijedom Odluke o rješavanju imovinsko-pravnih odnosa i darovanju nekretnine FOI-u koja je donesena na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća održanoj 21. ožujka 2013. prema kojoj je zemljište na Ribnjaku varaždinski fakultet vratio Gradu Varaždinu, a zauzvrat je dobio zemljište i nekretnine u Ulici kralja Petra Krešimira IV, odnosno prostor na kojem se trenutno nalazi zgrada FOI 2. Ugovor su potpisali gradonačelnik grada Varaždina, gospodin Goran Habuš i dekan Fakulteta organizacije i informatike, prof.dr.sc. Vjeran Strahonja. Na svečanom potpisivanju bili su nazočni i zamjenik gradonačelnika mr.sc. Vjeran Radelić i prodekanica za poslovanje FOI-a doc.dr.sc. Nina Begičević Ređep.
Projekt „Sveučilišni Kampus Varaždin“ je 12. prosinca 2012. godine uvršten na indikativnu listu projekata za financiranje iz Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF) 2014.-2020., te je time postao jedan od ukupno 9 projekata u Hrvatskoj koji se nalaze na listi obrazovne infrastrukture Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Projekt Sveučilišni Kampus Varaždin razrađen je u pet faza, a prve tri faze se planiraju realizirati u sljedećih pet godina. Prva i treća faza odnose se na prostor uz sadašnji Studentski dom, pri čemu prva faza uključuje izgradnju Studentskog restorana, čije su aktivnosti već započele, a treća izgradnju dva paviljona Studentskog doma sa 600 ležaja gdje je u tijeku priprema studije predizvodljivosti. Druga faza odnosi se na izgradnju nove zgrade FOI-a na prostoru bivše Glazbene škole u kojoj bi se uredile predavaonice i laboratoriji za nastavu, istraživački laboratoriji, kabineti za nastavno i znanstveno osoblje, knjižnica te drugi potrebni sadržaji. Ukupna kvadratura bit će oko 10.000 m2 neto površine. To je realna potreba s obzirom na 3300 studenata Fakulteta organizacije i informatike i 125 zaposlenika. Zgrada FOI 1 u Pavlinskoj 2 također bi se nastavila koristiti za potrebe Fakulteta i njenih studenata.
Planirana investicija za fazu 2 iznosi 20 milijuna eura, a s obzirom na uvrštenje projekta na indikativnu listu MZOS-a te redoviti napredak projekta u skladu s definiranim hodogramom, očekuje se da će se ovaj projekt financirati iz infrastrukturnih fondova Europske unije, točnije Operativnog programa 2014.-2020., na način da će 85% sredstava biti bespovratna sredstva iz fondova, a 15% će se osigurati iz državnog proračuna. Bit će potrebno uložiti i vlastita sredstva Fakulteta za opremanje prostora. Faza 2 koja se odnosi na izgradnju nove zgrade Fakulteta trebala bi biti gotova u proljeće 2016. godine.
Faze projekta Sveučilišni Kampus Varaždin:
FAZA I
Uključuje izgradnju Studentskog restorana uz postojeći Studentski dom u Varaždinu. Ova faza je u tijeku i trebala bi biti realizirana do kraja ove godine.
FAZA II
Kroz naredne tri godine na prostoru bivše Glazbene škole izgradit će se nova zgrada FOI-a. Trenutno je u tijeku priprema programa natječaja za idejno arhitektonsko-urbanističko rješenje.
FAZA III
Kroz narednih tri do pet godina izgradila bi se dva nova paviljona Studentskog doma sa 600 ležajeva uz postojeći dom. U tijeku je priprema studije predizvodljivosti.

Povratak na vrh


Završio IPA projekt FIDES

Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu sudjelovao je kao partner u projektu FIDES - FROM IP TO BUSINESS: Developing Environment for start up companies koji se provodio u okviru Operativnog programa IPA Slovenija-Hrvatska 2007.-2013. sufinanciranog od strane Europske unije.
Ciljevi projekta bili su iskorištavanje potencijala inovativnih pojedinaca u regijama, promicanje poduzetništva, poboljšanje usluge postojećeg okruženja podrške i promicanje aktivnosti komercijalizacije. Uz FOI partneri u projektu bili su Poslovno inovacijski centar Hrvatske – BICRO d.o.o., Tehnološki Park Varaždin, Znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci d.o.o. (STeP Ri) iz Hrvatske i Pomurski Tehnološki Park (PTP), Slovenska tehnološka agencija (TIA) i Znanstveno istraživački centar (ZRS UPR) Univerze na Primorskem iz Slovenije. Projekt je započeo u travnju 2011., a završio u ožujku 2013.
Jedna od glavnih aktivnosti FOI-a u projektu bila je izrada tečaja „Zaštita intelektualnog vlasništva“.
Tečaj se sastoji od 7 modula od kojih su, za uspješno savladavanje tečaja, obavezni Osnovno o intelektualnom vlasništvu, Patentne informacije i pretraživanje baza patenata i Upravljanje intelektualnim vlasništvom, a modul Poduzetničke aktivnosti i intelektualno vlasništvo te moduli Ako želite znati više… opcionalni su i namijenjeni onima koji dodatno žele produbiti znanje iz područja intelektualnog vlasništva.
Tečaj je besplatan, a dostupan je na http://www.projekti.hr/tecajevi/course/view.php?id=32. Za pristup tečaju potrebno je izraditi korisnički račun.
Više informacija o projektu FIDES možete pogledati na službenim web stranicama FIDES projekta http://www.ipotential.eu/

Povratak na vrh


DORS/CLUC 2013

Dana 15.05.2013. (srijeda) i 16.05.2013. (četvrtak) skup "Dani otvorenih računalnih sustava / Croatian Linux Users Conference (DORS/CLUC)" u suradnji s Fakultetom organizacije i informatike organiziraju besplatni prijevoz i kotizaciju za sve studente FOI-a koji su zainteresirani za prisustvovanje!
Prijaviti se možete na sljedećem linku: http://goo.gl/MrOUQ
Za dodatna pitanja obratite se na e-mail Tonimiru Kišasondiju: tonimir.kisasondi@foi.hr
Rok za prijave je četvrtak 10.5.2011. do 23:00. Broj prijava je ograničen na 45 prijava za autobus i 5 prijava za prijevoz u vlastitom aranžmanu. U slučaju premalog broja prijavljenih za autobus, kotizacije će biti omogućene, ali će studenti moći organizirati prijevoz u vlastitom trošku. Svi studenti koji prisustvuju skupu oslobođeni su nastave, ali ne i svojih obveza, ako ih imaju (kolokviji, prezentacije, predaja radova...). U vrijeme trajanja konferencije, vršiti će se kontrola prisustva na predavanjima konferencije.  
U ponedjeljak 13.5.2011 u 12:00 biti će objavljen popis studenata i vrijeme polaska.
Dvadeseta manifestacija Dani otvorenih računarskih sustava / Hrvatska konvencija korisnika Linuxa DORS/CLUC 2013 je središnja, najveća, najposjećenija i najstarija hrvatska manifestacija iz područja otvorenih sustava, operacijskog sustava GNU/Linux, otvorenih normi u informatici i open source filozofije održava se od 15. do 17. svibnja 2013. godine.

Povratak na vrh



 

Copyright © 2010-2013 Fakultet organizacije i informatike i Tehnološki park Varaždin d.o.o.


Ukoliko ne želite primati ovaj newsletter odgovorite nam s napomenom da želite da vas uklonimo s popisa primatelja.