:: newsletter Fakulteta organizacije i informatike Varaždin i Tehnološkog parka Varaždin ::
Newsletter::07-08/2012

U ovom broju pročitajte:

BICRO: odabrano 97 projekata za sufinanciranje u visini od 23 milijuna kuna

Javni poziv za podnošenje prijava za financiranje projekata s ciljem zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom

Rezultati evaluacije PoC4 projekata

Pristup bazi IEEE Xplore

Skupština Udruge AMAC FOI

Uspjeh studenta FOI-a

BICRO: odabrano 97 projekata za sufinanciranje u visini od 23 milijuna kuna

Vladina agencija nakon uspješne evaluacije odabrala 97 projekata za sufinanciranje iz Programa provjere inovativnog koncepta.

BICRO je nakon zaprimljenih 241 prijava u četvtom krugu u Program provjere inovativnog koncepta – PoC (engl. Proof of Concept), pokrenut 2010. godine, proveo postupak evaluacije prijavljenih projekata. Evaluacijski odbori po područjima sastavljeni od neovisnih stručnjaka donijeli su preporuke o sufinanciranju za 97 projekata. Ukupna vrijednost traženih sredstava iz programa iznosi  preko 23 milijuna kuna, a privatni sektor treba uložiti  dodatnih 12,5  milijuna kuna u projekte.

Najveći broj projekata je iz područja elektronike i elektrotehnike (29,89%), ICT-a (23,71%), zatim slijede projekti iz područja prehrambene tehnologije, te naprednih materijala i medicine. Od 97 pozitivno ocijenjenih prijava u drugom dijelu evaluacije 52 projekta dolaze od strane poduzetnika što čini 53,61%, a 45 od strane znanstvenih i istraživačkih institucija što čini 46,39 % u ukupnom broju pozitivno ocijenjenih prijava.

Dalibor Marijanović, ravnatelj BICRO-a naglašava: "U svakom krugu zaprimanja prijava u Program broj prijava je sve veći, tako da je u četvrtom krugu BICRO  zaprimio 241 prijavu na evaluaciju, a njihov je broj premašio ukupan broj zaprimljenih prijava u prethodna tri kruga provedbe Programa. Prispjele prijave obrađene su sukladno utvrđenim kriterijima i prezentirane evaluacijskim odborima, te je odabrano 97 projekata za financiranje. Projekti će se financirati prema sastavljenoj rang listi do visine trenutno raspoloživih sredstava od gotovo 5 milijuna kuna.  Lista je dostupna na BICRO mrežnim stranicama. Za preostale projekte BICRO će raditi na pronalaženju izvora financiranja u nadležnim ministarstvima i institucijama. Na sredstva uložena iz Programa za prvih dvadeset projekata s Liste korisnici će uložiti dodatnih 3,4 milijuna kuna,  što znači da će svaka kuna uložena od strane BICRO-a privući 72 lipe iz vlastitih sredstava korisnika. Opravdanost pokretanja Programa iznova se potvrđuje u svakom krugu zaprimanja prijava. Programom se rješava jedno od uskih grla u ranoj fazi komercijalizacije istraživačkih rezultata. Inovatorima je pružena mogućnost provjere da li je njihova tehnologija ostvariva i da li potencijalno može imati komercijalnu primjenu."

Program financiraju Vlada Republike Hrvatske i Svjetska banka, a pokrenut je u suradnji s partnerima: Centrom za istraživanje, razvoj i transfer tehnologije, Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveno-tehnologijskim parkom Sveučilišta u Rijeci – SteP Ri, Tehnološkim parkom Varaždin, Tehnološko-inovacijskim centrom Međimurje,  TERA Tehnopolisom, te Uredom za transfer tehnologije Sveučilišta u Splitu. Zbog velikog odaziva natjecatelja i bolje regionalne pokrivenosti BICRO je u studenom 2011. odabrao šest novih prepoznatih centara i to Istarsku razvojnu agenciju – IDA,  Razvojnu agenciju Zagreb – TPZ,  Poduzetnički centar Pakrac, ZADRA – Razvojnu agenciju zadarske županije, Institut Ruđer Bošković te Poduzetnički inkubator BIOS. Prepoznati centri imaju vrlo važnu ulogu u provedbi PoC programa budući ostvaruju prvi kontakt s potencijalnim natjecateljima kojima pomažu u pripremi projekata i u postupku prijave.

Program bespovratnim sredstvima u iznosima do 350.000 kuna po projektu financira provjeru i zaštitu intelektualnog vlasništva, demonstraciju tehničke izvedivosti i izradu funkcionalnog prototipa. Smisao provjere inovativnog koncepta je utvrditi tehničke karakteristike i komercijalni potencijal rezultata istraživanja čime će se premostiti jaz između istraživanja i razvoja i tržišta.  Program provjere inovativnog koncepta podupire predkomercijalne aktivnosti istraživača, znanstvenika  i poduzetnika na putu razvoja novih proizvoda, usluga i tehnoloških procesa, s ciljem pružanja potpore u ranoj fazi razvoja inovacije, kako bi se pomogao i usmjerio daljnji razvoj i smanjio rizik investicije u kasnijoj fazi.

Povratak na vrh



Tehnološki park Varaždin, kao jedan od partnera FIDES projekta, objavio je Javni poziv kojim se pozivaju poduzeća i znanstveno-istraživačke institucije za podnošenje prijava za financiranje projekata s ciljem zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom.

Cilj je projektima odnosno idejama koje imaju realne mogućnosti komercijalizacije na domaćem i međunarodnom tržištu osigurati odgovarajuću pomoć od strane konzultanta/zastupnika u zaštiti i upravljanju intelektualnim vlasništvom.

Maksimalan iznos odobrenih sredstava po korisniku iznosi 50.000 kuna i podmiruje se u 100%-tnom iznosu iz projekta FIDES. Ukupan iznos sredstva osiguranih za financiranje projekata iznosi 375.000kuna.

Način prijave, opis projekta i provedba Javnog poziva detaljno su opisani ovdje .

Prijavitelji podnose svoje projektne prijedloge isključivo putem online prijavnog obrasca.

Sve dodatne informacije mogu se dobiti slanjem upita na e-mail adresu: fides@bicro.hr

Povratak na vrh


Rezultati evaluacije PoC4 projekata

Na temelju objavljenog javnog poziva za zaprimanje prijava u četvrti krug Programa provjere inovativnog koncepta (PoC), Sektor za evaluaciju i ugovaranje (SEVU) proveo je evaluaciju pristiglih prijava prema utvrđenoj metodologiji. U prvom krugu evaluacije pozitivno je ocijenjeno 119 prijava koje su ušle u drugi krug evaluacije koji je ujedno bio i javna sjednica. Na javnoj sjednici formirano je 10 evaluacijskih odbora prema 8 tehnoloških područja. Ukupno je sudjelovalo 29 poslovno tehničko-tehnološka evaluatora (PTTE) i 4 poslovno-financijska evaluatora (PFE).

REZULTATI EVALUACIJE PoC4 PROJEKATA SEVU RANG LISTA PROJEKATA II KRUGA

Povratak na vrh


Pristup bazi IEEE Xplore

Fakultet organizacije i informatike uspostavio je institucijski pristup elektroničkoj bazi znanstvenih i stručnih publikacija "IEEE/IET Electronic Library", popularno „IEEE Xplore“, http://ieeexplore.ieee.org/.

Uprava Fakulteta organizacije i informatike podržala je inicijativu Fakulteta elektrotehnike i računarstva i sklopila 3-godišnji ugovor kojim je osiguran pristup bazi do 30. lipnja 2015. godine.

Baza IEEE Xplore dostupna je korisnicama prema rasponu IP-adresa cjelokupnog Sveučilišta u Zagrebu, uključujući i studentske domove. Pristup od kuće nije moguć.

Baza IEEE Xplore pokriva trećinu ukupne svjetske literature iz područja elektrotehnike, računarstva, ICT-a i mnogih međudisciplinarnih područja i jedna je od najznačajnijih baza znanstvenih i stručnih članaka u svijetu. Ugovorom je osiguran pristup punim tekstovima (PDF) preko 3 milijuna dokumenata (2 milijuna autora, 170 časopisa, 900 konferencija, 2.000 standarda IEEE-ja, 25.000 novih znanstvenih članaka mjesečno).

Povratak na vrh


Skupština Udruge AMAC FOI

Pozivamo Vas na Skupštinu Udruge AMAC FOI - udruge diplomanata (bivših studenata) i prijatelja Fakulteta organizacije i informatike koja će se održati 08.09.2012. s početkom u 11 h.

POZIV

na izvještajno-tematsku skupštinu udruge AMAC
koja će se održati dana 08.09.2012. s početkom u 11 sati
na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu, Pavlinska 2 u Varaždinu

Dnevni red

Uvodni govor i pozdravi gostiju
Razmatranje i usvajanje izvješća o radu udruge AMAC u protekloj godini
Prijedlozi aktivnosti udruge AMAC
Okrugli stol „50 godina FOI“ – viđenje bivših i sadašnjih studenata
Zaključna riječ predsjednice
Nakon skupštine pozivamo Vas na kratak obilazak prostorija Fakulteta te na ručak koji će biti u restoranu FOI u podrumu zgrade.
Zajedničko fotografiranje predviđeno je prije razgledavanja fakulteta ispred zgrade FOI.

Kotizacija za skupštinu uključuje: ručak, 2 pića i kavu. Iznos kotizacije od 60 kn sudionici trebaju uplatiti na žiro-račun Fakulteta do 06.09.2012. Dodatne troškove skupštine od 50 kn po sudioniku snosi Fakultet. Podaci za uplatu su sljedeći:
            Fakultet organizacije i informatike
            Varaždin
            Žiro-rn: 2360000-1101741225
            Model: 05
            Poziv na broj: 19-99-12
            Svrha: „ručak-AMAC“  ili „ručak-AMAC-V“ za vegetarijanski meni
Svaki sudionik prilikom dolaska dobiva prigodan poklon od Fakulteta.
U udrugu se možete učlaniti na adresi: http://amac.foi.hr
Veselimo se Vašem dolasku.

Povratak na vrh


Uspjeh studenta FOI-a


U srijedu 27.06.2012. u prostorijama Zagrebačkog inkubatora poduzetništva (ZIP-a) održana je prezentacija projekata prijavljenih na Business Plan Contest i StartUp Weekend pred predstavnicima Hrvatske mreže poslovnih anđela (CRANE). Radi se o poduzetnicima koji su spremni financirati i pomagati savjetima nove poduzetničke pothvate, tzv. Startup-ove. Jedan od uspješnih natjecatelja bio je i Ante Gustin, student treće godine preddiplomskog studija na FOI-u. Ovdje prenosimo njegove dojmove i iskustva.

Kako ste došli na ideju, izabrali temu, koliko je sve trajalo, tj. kako je tekao čitav proces?
E pa moja priča je zaista nevjerojatna. O StartUp Weekend-u najprije sam pročitao informaciju na web stranici liderpress.hr, gdje su se poklanjale dvije ulaznice za taj događaj. Naravno, odlučio sam se prijaviti, no ipak nisam dobio ulaznicu tim putem. Kako je u organizaciju i promociju događaja bio uključen i Microsoft Innovation Center - Varaždin, koji je također dijelio dvije karte, ja sam doslovno 5 minuta do isteka roka poslao motivacijsko pismo sa svojom idejom, u nadi da ću tako uspjeti doći na StartUp Weekend u Zagrebu sljedeći vikend. Na kraju sam, uz malo sreće, dobio ulaznicu te početkom lipnja stigao u Zagreb.

Sama ideja je postojala već duže vrijeme. Za vrijeme dolazaka u Zagreb mučio me problem gužve u tramvajima, zagušljivosti, prevelika čekanja na stanicama, a uz sve to, još i visoka cijena javnoga prijevoza. Kako sam razgovarao s prijateljima, drugim studentima i rodbinom, shvatio sam da grad Zagreb treba nešto novo. Europske zemlje odavno već imaju sustav javnih bicikala, međutim nešto tako u cijelosti nije bilo moguće u potpunosti preslikati na grad Zagreb. Zbog toga sam došao na ideju o novoj usluzi koju sam nazvao „BIC-SIC“. Ime ideje proizlazi iz skraćenog oblika riječi bicikl - BIC, te kolokvijalnog naziva za sjedalo bicikla - SIC, koji se koristi u govoru sjeverozapadnog dijela Hrvatske. Radi se o otvaranju stanica s biciklima za iznajmljivanje, koje bi se nalazile na frekventnim lokacijama na području grada Zagreba. U zadnjih pola godine intenzivnije sam počeo raditi na razvijanju ove ideje. Tu ideju uzeo sam kao osnovu za projekt iz kolegija Poslovno planiranje i projekti na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu, te zajedno s kolegama Mariom Halambekom i Damirom Peterlikom radio na tom studenskom projektu. Uz savjete i pomoć asistentica na kolegiju dodatno smo razradili ideju te se s njom prijavili na INTERINO BizPlan Contest u organizaciji Tehnološkog parka Varaždin. Radilo se o natjecanju za najbolji poslovni plan, na kojem smo prošli u uži krug od 10 sudionika na području Varaždinske županije i dobili mogućnost konzultacija na daljnjoj razradi ideje.

S obzirom da me je razvojem plana ideja sve više zaokupljala, shvatio sam da bi bilo dobro tu ideju predstaviti na StartUp Weekend-u. Naravno, ništa od toga ne bi napravio da nisam imao potporu svojim najdražih, koji su me cijelo vrijeme podupirali u tome. Nakon mog održanog pitcha od 60 sekundi, glasovanjem je odlučeno da sa svojom idejom ulazim u daljnje natjecanje zajedno sa još 10 ideja. To je značilo da se treba baciti na posao pronalaska pravih ljudi s kojima ću moći ideju provesti do kraja i na kraju što bolje predstaviti pred komisijom. Na zagrebačkom natjecanju moj tim je proširen s ljudima koje nisam poznavao od prije, a to su: Krešimir Dvorski, Angel Gonzales, Selma Salkovic, Petar Ninić, Bojana Mišić, Leonard Lleshi. Rad u timu smo organizirali tako da smo napravili dva manja tima gdje je jedan tim radio financije, a drugi marketing. Tako smo bili maksimalno angažirani na tim područjima.

Od samog početka sam vjerovao u svoju ideju, iako je konkurencija bila jaka i svi timovi su naporno radili ta tri dana, kako bi u konačnici imali što bolji proizvod ili uslugu koju će prezentirati pred žirijem. Iako smo imali dojam da su drugi timovi bili malo spremniji u izlaganjima, naš projekt je očito bio  jako dobro napravljen. Među prikazanih 11 projekata, naš tim osvojio je prvu nagradu koja je potvrda uloženog truda, rada i neprospavanih noći. Taj rezultat omogućio nam je i predstavljanje ideje pred predstavnicima CRANE-a i doveo nas još jedan korak bliže ostvarenju ideje u praksi.

Rad na projektu i razvoju ideje mi je donio jako puno, dosta sam toga naučio te nadopunio svoje znanje. Upoznao sam mnoštvo ljudi sa znanjem i iskustvom i svi su oni su bili pristupačni u razmjeni informacija i kontakta, to je zbilja nešto posebno. Mentori koji su koordinirali naše projekte uvelike su pomagali svim sudionicima i zaista im velika hvala. StartUp Weekend je nešto novo u Hrvatskoj i stvarno vjerujem da će u budućnosti biti još više sudionika jer mladi imaju ideje, ali nemaju ih kome iznijeti, dok stariji imaju iskustvo i znanje. No, zajedničkim radom može se napraviti pravi, jedinstven proizvod ili usluga. Vjerujem da projekt „BIC-SIC“ kreće u realizaciju, čim se pronađu investitori koji su spremni uložiti i da će zaista građani grada Zagreba moći uskoro „Sjesti na SIC i voziti BIC!“ upravo onako kako kaže naš slogan. 

Povratak na vrh



 

Copyright © 2012 Fakultet organizacije i informatike i Tehnološki park Varaždin d.o.o.


Ukoliko ne želite primati ovaj newsletter odgovorite nam s napomenom da želite da vas uklonimo s popisa primatelja.