:: newsletter Fakulteta organizacije i informatike Varaždin i Tehnološkog parka Varaždin:: No. 7-8/2010


Dragi čitatelji,

dobrodošli u ljetno izdanje newslettera Organizacije i informatike i Tehnološkog parka Varaždin. U ovom broju čitajte o poslovnim uspjesima Tehnološkog parka Varaždin, te najavama nadolazećih događanja. Vijesti s FOI-a između ostalog uključuju zanimljiva inozemna iskustva studenata i zaposlenika fakulteta, a u najavi su i novi natječaji za potencijalne studente.

U ovom broju pročitajte:    VRH

Više od 50 posto sredstava završilo kod poduzetnika iz Tehnološkog parka

Obavijest natjecateljima za prijavu u program PoC

Ljeto u Centru kreativne industrije

Najava – TechnoInCon i Brokerage event 2010

Najava – cro.ict akademija

U Pekingu studenti Fakulteta organizacije i informatike među najboljima

CECIIS (Central European Conference on Information and Intelligent Systems) 2010

Diplomski studij Ekonomika poduzetništva

Boravak studenata University of Central Florida na FOI-u

Šesti ciklus edukacije iz područja javne nabave

Znanstveno-stručni kolokvij Matematika i e-učenje, 27.lipnja – 2. srpnja 2010. godine, Dubrovnik

Natječaj za upise na poslijediplomski doktorski studij i poslijediplomske specijalističke studije



Više od 50 posto sredstava završilo kod poduzetnika iz Tehnološkog parka

U konferencijskoj dvorani Tehnološkog parka Varaždin d.o.o. u petak, 30. srpnja svečano su potpisani ugovori između predstavnika BICRO-a, Tehnološkog parka i osmero korisnika bespovratnih sredstava za prvi krug natječaja iz programa PoC (Proof of Concept).
Ovo je prvi krug natječaja koji financira poduzetničke pothvate, ali u vrlo ranoj fazi, u testiranju njihove inovativnosti, odnosno samog koncepta. Iz Tehnološkog parka Varaždin odobreno je osam projekata čija je ukupna vrijednost 3,5 milijuna kuna, od čega su 1,800.000 bespovratna sredstva. Osam poduzetnika odabrano je između 30 prijava koje su iz Tehnološkog parka poslane evaluacijskim odborima.
Cilj ovog programa je stvoriti pozitivnu klimu u području inovacija i razvoju novih proizvoda te s jedne strane poduzetnicima pružiti financijsku podršku dok s druge potaknuti razvoj tehnološko-poslovne infrastrukture koja pomaže lokalnoj zajednici.
Natječaj je otvoren do 15. listopada pa ima dovoljno vremena za prijave, a natječaj se također odvija u suradnji s prepoznata četiri centra tako da potencijalni korisnik poduzetnik može doći u centar gdje će mu pomoći u formuliranju prijave i poslovnog pothvata kako bi bio što bolje ocijenjen od strane stručnjaka.

Povratak na vrh



Obavijest natjecateljima za prijavu u program PoC

Nakon završenog prvog kruga prijava u Program provjere inovativnog koncepta (PoC) ovim putem obavještavamo zainteresirane natjecatelje da će se najavljeni rokovi za predaju prijava u drugom krugu (rok 15. rujna 2010.) i trećem krugu (rok 15. studenog 2010.) objediniti u jedan krug s rokom prijave 15. listopada 2010.
Prijave se mogu predati u jedan od prepoznatih centara za provedbu Programa provjere inovativnog koncepta i to:
• Sveučilište u Zagrebu, Ured za transfer tehnologije, Trg maršala Tita 14, 10 000 Zagreb (Ured za transfer tehnologije nalazi se na lokaciji Zvonimirova 8, Zagreb)
Kontakt osoba: dr. sc. Vlatka Petrović
Tel: 01 46 98 164
E-pošta: vlatka.petrovic@unizg.hr
http://technology.unizg.hr
• Znanstveno-tehnologijski park Sveučilišta u Rijeci d.o.o., Slavka Krautzeka 83A, 51 000 Rijeka
Kontakt osoba: prof. dr. sc. Ivica Orlić
Tel: 051 40 65 92
E-pošta: step-ri@uniri.hr
www.step.uniri.hr • Tehnološki park Varaždin d.o.o., Zagrebačka 94, 42 000 Varaždin
Kontakt osoba: mr. sc. Andrija Petrović
Tel: 042 50 00 50
E-pošta: info@tp-vz.hr
www.tp-vz.hr
• Tehnološko-inovacijski centar Međimurje (Regionalna razvojna agencija Međimurje – Redea d.o.o.), Bana Josipa Jelačića 22, 40 000 Čakovec
Kontakt osoba: mr. sc. Matija Derk
Tel: 040 39 55 61
E-pošta: matija.derk@redea.hr
www.redea.hr
• TERA TEHNOPOLIS d.o.o. iz Osijeka, Trg Ljudevita Gaja 6, 31 000 Osijek,
Kontakt osoba: prof. dr. sc. Ivan Štefanić
Tel: 031 25 10 00;
E-pošta: ured@tera.hr
www.tera.hr

Povratak na vrh



Ljeto u Centru kreativne industrije

Kapaciteti Centra kreativne industrije su popunjeni. Ovo ljeto doselili su se Alenka Mikulan i Geci. Alenka Mikulan bavi se dizajnom i izradom odjeće, dok majstor fotografije Geci koristi prostore Centra za svoj projekt izrade 3D fotografija.
Održana je i prva radionica u CKI-ju. Era slobodnih ruku organizirala je 1. rujna radionicu filcanja, na kojoj su od prave ovčje vune izrađeni dekorativni predmeti tehnikom mokrog filcanja. Zbog odličnog odaziva uskoro će se održati druga radionica, također u prostorijama CKI-ja.
Stanarka CKI-ja, Suzana Bernat, objavila je svoju slikovnicu „Suzika priča“. Na Špancirfestu promotivna cijena slikovnice iznosila je svega 25,00kn.
Stanarka Sabina Sokač priprema samostalnu tematsku reviju u sklopu Baroknih večeri, 2.10. u 11:00h na varaždinskom korzu.
Aktualnosti vezane uz Centar kreativne industrije možete pratiti na njihovoj facebook grupi.

Povratak na vrh



Najava – TechnoInCon i Brokerage event 2010

Dana 21.102010 u Tehnološkom parku Varaždin održat će se konferencija pod radnim nazivom TechnoInCon2010, u sklopu koje će se odvijati i Brokerage event.
U sklopu konferencije održat će se radionica na temu „Zaštita intelektualnog vlasništva“.
Brokerage event, odnosno međunarodni sastanak razvojnih institucija u informacijsko komunikacijskom sektoru biti će organiziran u okviru Europske poduzetničke mreže (EEN). Njegova namjera je omogućiti domaćim tehnološki inovativnim tvrtkama i akademskoj zajednici izlazak na međunarodno tržište te uspostavu partnerstva sa srodnim institucijama.
Ovogodišnje teme brokerage eventa su:
• Kulturna baština budućnosti – virtualni svijet kulture i
• Mogućnosti integracije mobilnih rješenja u poslovno okruženje
Na temelju prošlogodišnjeg iskustva, očekuje se sudjelovanje 50ak tvrtki iz preko 5 zemalja.

Povratak na vrh



Najava – cro.ict akademija

Tokom mjeseca listopada, u konferencijskoj dvorani Tehnološkog parka Varaždin, održat će se cro.ict akademija. Akademiju je pokrenuo savez cro.ict koji okuplja sve hrvatske clustere iz ICT sektora, među kojima je i ICT cluster Varaždin.
Cro.ict akademija je zamišljena kao zbirka predavanja na aktualne teme iz struke i poduzetništva,
koje vrhunski IT stručnjaci iz prakse u formi dnevnih radionica prezentiraju auditoriju (IT specijalistima, poduzetnicima, menadžerima IT tvrtki). Pokretanjem cro.ict akademije željelo se omoguciti svim sudionicima bolje razumijevanje principa osnovne djelatnosti kao i unaprjeđenje procesa upravljanja te povećanje ucinkovitosti u IT tvrtkama.
Ova korisna inicijativa prepoznata je od strane središnjeg državnog ureda za e-Hrvatsku, koji će u
ulozi pokrovitelja osigurati praćenje dogadanja u svojim TV emisijama e-hrvatska i na web stranicama, te dati eventualnu logističku potporu radu cro.ict akademije.
Radionice se provode regionalno, u organizaciji saveza cro.ict, uz logističku pomoc regionalnih IT
clustera, te uz potporu Njemačkog društva za tehnicku suradnju (GTZ).
Katalog akademije nalazi se ovdje. Cijena cjelodnevnog predavanja za tvrtku (za dva polaznika) iznosi 500 kuna, a predavanja će se održavati petkom.
Prijave i upiti vrše se na e-mail adresu: karlo.kukec@tp-vz.hr.

Povratak na vrh



U Pekingu studenti Fakulteta organizacije i informatike među najboljima

U razdoblju od 19. do 24. kolovoza 2010. godine šestero studenata varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike predvođenih Spahić Amirom, voditeljem FOI Centra za međunarodne projekte te Grabar Darkom, voditeljem FOI Centra za razvoj programskih proizvoda, sudjelovalo je na studentskom natjecanju Wiser Summer 2010 koje se je održavalo u Pekingu. Varaždinski studenti su ponovno pokazali zavidno znanje te s uspjehom predstavili svoj Fakultet, grad i zemlju. Wiser Summer 2010 održan je po prvi puta, a zamišljen je kao svjetska studentska radionica ideja te skup briljantnih umova današnjice.
U natjecateljskom dijelu, Wiser Sumer Coopetition, sudjelovala su dva tima studenata s Fakulteta organizacije i informatike Varaždin. Prvi tim kojeg su činili studenti Katarina Pažur, Robert Gregić i Emina Levak predstavio je projekt pod nazivom „Academic and business network - Bridge the gap between academic and business communities“. Drugi tim su činili studenti Neven Kudumija, Dunja Patafta i Filip Višić, a oni su predstavili projekt pod nazivom „Learning to Learn - Help children 15 years of age to gain an insight into their own learning style“. Samo sudjelovanje na natjecanju predstavlja veliki uspjeh za studente FOI-a iz razloga što je u predselekciji odabrano samo 18 timova koji su dobili priliku prezentirati svoje projektne ideje. Projekt „Learning to Learn“ osvojio je nagradu u jednoj od 6 natjecateljskih kategorija što čini uspjeh još značajnijim.
„Academic and Business Network“ je projekt zamišljen s ciljem aktivnijeg uključivanja studenata u znanstvene projekte, te projekte lokalne zajednice. Za kvalitetno visoko obrazovanje neophodna je bolja povezanost studenata sa stvarnim problemima kako bi im se pružile veće mogućnosti za osobni razvoj i stjecanje vještina potrebnih u budućem razvoju karijere. Mreža je prvenstveno alat za komunikaciju i evidenciju rada na projektima te baza koja studentima pruža uvid u zahtjeve zajednice i ujedno daje smjernice za njihov profesionalni razvoj te mogućnost uključivanja u rad na aktivnim projektima. Cilj projekta „Learning to Learn“ je izrada napredne Web aplikacije koja bi služila kao pomoć djeci da spoznaju i steknu razumijevanje osobnog stila učenja putem rješavanja raznih testova. Kao ciljna skupina su odabrani studenti od 15 godina (srednja škola) kojima bi razumijevanje stilova učenja moglo uvelike olakšati proces izobrazbe.
Uz studente na natjecanju je sudjelovao i Amir Spahić koji je s projektom „ConSol“ također postigao odličan uspjeh. Ostvario je nagrade u dvije od šest kategorija - nagradu za interdisciplinarnost te najbolji projekt po izboru sudionika Wiser-U Summera. Naziv projekta “ConSol” je skraćenica pojma “konstruktivna rješenja” (eng. constructive solutions), koji utjelovljuje ideju rješavanja konflikata kroz konstruktivna rješenja u obliku zabavnih i zanimljivih aktivnosti. Nizom kvalitetno definiranih radionica koje se bave raznolikim temama poput znanosti, umjetnosti, glazbe i sl., ova inicijativa potiče mlade na sudjelovanje i poboljšava toleranciju i suradnju, a sve to kroz osnovnu ideju učenja i zabave. ConSolovci nude interdisciplinarni dijalog u službi zajedničkog ulaganja u znanje i napredak.
Tijekom šestodnevnog događanja studenti su uz natjecateljski dio imali prilike sudjelovati i na TEDxWiserU, međunarodnoj konferenciji na kojoj su pozvani govornici iz različitih okruženja prezentirali svoje vizije o problemima te prilikama u znanosti i obrazovanju u 21. stoljeću. Zatim na događanju pod nazivom Brainstorming, na kojem su imali priliku sudjelovati u kreiranju ideja i novim načinima stvaranja, njegovanja i daljnjeg razvijanja istih. Posljednji dan bila je organizirana radionica pod nazivom “WISER-U Creativity Camp” na kojoj su sudionici imali priliku iznositi zanimljive teme vezane uz kreativne ideje u znanosti, obrazovanju i istraživanju, te razmijeniti svoja razmišljanja nekom od interaktivnih metoda koju preferiraju.

Povratak na vrh



CECIIS (Central European Conference on Information and Intelligent Systems) 2010

Na Fakultetu organizacije i informatike, od 22. do 24. rujna 2010. godine, održat će se međunarodna znanstvena konferencija posvećena informacijskim i inteligentnim sustavima CECIIS 2010 (www.ceciis.foi.hr). CECIIS konferencija je jedna najznačajnijih znanstvenih konferencija u području primjenjenih informacijskih znanosti u Hrvatskoj i široj regiji, a ove godine održava se po dvadeset i prvi puta. Konferencija se održava pod pokroviteljstvom Sveučilišta u Zagrebu, Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, te Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.
Cilj Konferencije je poticanje suradnje između istraživača uključenih u razvoj i primjenu metoda i tehnika u području informacijskih i inteligentnih sustava. Bit će prezentirano mnoštvo znanstvenih i stručnih radova, a sudionici će imati priliku slušati i nekoliko eminentnih pozvanih predavača koji će govoriti o najnovijim trendovima u području informacijskih znanosti. Prihvaćeni radovi bit će objavljeni u Zborniku radova CECIIS. Središnja tema CECIIS-a 2010 je service science.
U okviru ovogodišnje konferencije, 22. rujna 2010., održat će se okrugli stol na temu projektnog menadžmenta. Raspravu će kratkim izlaganjem otvoriti prof.dr.sc. Svetlana Cicmil koja predaje u Europskom centru za mir i razvoj (ECPD) Sveučilišta za mir Ujedinjenih naroda i u Poslovnoj školi Bristol, Sveučilišta u Zapadnoj Engleskoj.

Povratak na vrh



Diplomski studij Ekonomika poduzetništva

Fakultet organizacije i informatike Varaždin dobio je dopusnicu za izvođenje diplomskog studija Ekonomika poduzetništva čime je omogućen upis prve generacije početkom akademske godine 2010./2011. Studij se je razvio zbog nastavka (vertikalna pokretljivost) sveučilišnog preddiplomskog studija Ekonomika poduzetništva (zajednički studij dvaju fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Fakulteta organizacije i informatike (FOI) Varaždin i Ekonomskog fakulteta Zagreb (EFZG) i iskazanog interesa za nastavkom studiranja i educiranja studenata navedenog preddiplomskog studija.
Završetkom diplomskog sveučilišnog studija Ekonomika poduzetništva studentu se izdaje diploma kojom se potvrđuje završetak studija i stjecanje akademskog naziva magistar ekonomije, odnosno magistra ekonomije, smjer ekonomika poduzetništva.

Povratak na vrh



Boravak studenata University of Central Florida na FOI-u

U razdoblju od 3. srpnja do 12. srpnja 2010. godine Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu bio je domaćin interdisciplinarne studentske istraživačke konferencije koju su zajedno organizirali University of Central Florida iz Orlanda (UCF) i Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI). Voditelji ovog pilot projekta razmjene su bili na strani UCF-a: Michael Aldarondo Jeffries, direktor McNair programa UCF-a, a na strani FOI-a: prof.dr.sc. Blaženka Divjak. Organizaciju posjeta su koordinirale: doc.dr.sc. Violeta Vidaček-Hainš, zadužena za program posjeta i Renata Horvatek, zadužena za organizaciju. Studentica Katarina Pažur je bila kontakt osoba za studente.
Osim u službenom programu konferencije, studenti UCF-a i FOI-a sudjelovali su u različitim organiziranim aktivnostima i sastancima kako bi bolje upoznali lokalnu zajednicu, povijest regije, kulturnu i prirodnu baštinu Hrvatske, a s važnim ciljem cijelog programa - stjecanja interkulturalnih kompetencija. Grupa UCF studenata i FOI-a posjetila je Američko veleposlanstvo u Zagrebu, Grad Opatiju, Varaždinsku županiju i 1. Osnovnu školu u Varaždinu, dvorac Trakošćan, Muzej neandertalaca u Krapini i Varaždinske toplice, a volontirali su i na Europskom prvenstvu u atletici za osobe s intelektualnim poteškoćama. Sudjelovali su na SciBaru, a prof.dr.sc. Željko Dobrović je volontirao kao voditelj salsa večeri.
S obzirom da je ova posjeta bila od iznimne koristi ne samo za UCF studente nego i za FOI studente, ovaj pilot projekt pokušat će se pretvoriti u program razmjene. Studenti FOI-a pozvani su na razmjenu na Floridu sljedeće akademske godine. UCF i FOI potpisali su Sporazum o bilateralnoj akademskoj suradnji, koji će biti temelj za buduće zajedničke aktivnosti razmjene i istraživačke projekte.
Posjet studenata je bio financiran iz dva izvora: put je financirao UCF, a smještaj i prehrana financirana je iz sredstava posebne međurodne suradnje Sveučilišta u Zagrebu. Dio troškova preuzeo je i Fakultet organizacije i informatike.

Povratak na vrh



Šesti ciklus edukacije iz područja javne nabave

30. rujna 2010. godine na Fakultetu organizacije i informatike započinje novi ciklus izobrazbe u području javne nabave. Edukacija se izvodi u grupama od minimalno 15 do maksimalno 30 polaznika. Predavači su certificirani treneri u sustavu javne nabave i eminentni stručnjaci iz prakse. Ono što je važno naglasiti jest da je Potvrda o pohađanju programa, koji traje 50 školskih sati, preduvjet za pristupanje polaganju provjere znanja kod Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva i dobivanja Potvrde o završenom specijalističkom programu izobrazbe u području javne nabave.
Prijave se primaju do 28. rujna, a prijavni obrazac i program možete pronaći na stranicama FOI-a (http://www.foi.hr/javnanabava/index.html).

Povratak na vrh



Znanstveno-stručni kolokvij Matematika i e-učenje, 27.lipnja – 2. srpnja 2010. godine, Dubrovnik

U Dubrovniku je od 27. lipnja do 2. srpnja 2010. godine održan znanstveno-stručni kolokvij pod nazivom Matematika i e-učenje, u organizaciji Katedre za kvantitativne metode Fakulteta organizacije i informatike. Predmet Matematika 2 koji Katedra izvodi dobio je 1. nagradu za najbolji e-kolegij na Sveučilištu u Zagrebu 2009. Ovo je prvi kolokvij te vrste u Hrvatskoj i kao takav nadmašio je očekivanja organizatora. Okupio je grupu od tridesetak sudionika iz cijele Hrvatske, sveučilišnih i srednjoškolskih nastavnika, koji su istovremeno matematičari, metodičari, ali i vješti u upotrebi tehnologije u poučavanju matematike, a u okviru održanih sesija bili se prezentirani primjeri dobre prakse i rezultati istraživanja u području primjene e-učenja u procesu poučavanja matematike, održana je radionica o e-učenju te okrugli stol o kvaliteti e-učenja. Rezultat kolokvija je knjiga koja sadrži prezentacije uspješnih e-kolegija koji su matematički orijentirani, alata koji se koriste u poučavanju matematike i matematičkom modeliranju, te znanstvene i stručne radove iz područja metodike matematike i e-učenja.
Promišljena upotreba e-učenja može doprinijeti razvoju pozitivnijih stavova učenika i studenata prema matematici i motivaciji za učenje matematike. Radovi tiskani u ovoj knjizi predstavljaju iskorak prema istraživanju u tom području te će zasigurno pomoći pri ostarivanju tog cilja.

Povratak na vrh



Natječaj za upise na poslijediplomski doktorski studij i poslijediplomske specijalističke studije

Na Fakultetu organizacije i informatike Varaždin uspješno se izvode doktorski studij Informacijske znanosti (voditelj studija: Prof.dr.sc. Neven Vrček) te tri poslijediplomska specijalistička studija: (1) Menadžment poslovnih sustava (voditelj studija: prof.dr.sc. Tihomir Hunjak), (2) Inženjerstvo i reinženjerstvo organizacija suvremenog doba (voditelj studija: prof.dr.sc. Josip Brumec) i (3) Upravljanje sigurnošću i revizijom informacijskih sustava (voditelj studija: prof.dr.sc. Željko Hutinski).
Poslijediplomski doktorski studij iz područja društvenih znanosti iz znanstvenog polja informacijskih znanosti služi za dalji razvoj informacijskih znanosti i osposobljavanje pristupnika za samostalan znanstveni rad i postizanje znanstvenih rezultata. Pri tome se student upoznaje sa suvremenim istraživanjima i najnovijim dosezima u domeni informacijskih znanosti kao i interdisciplinarnim istraživanjima vezanim uz informacijske znanosti. Ovim studijem Fakultet organizacije i informatike želi stvoriti nove kvalitetne istraživače sposobne za aktivan doprinos i unapređenje ovog dinamičnog polja znanosti.
Poslijediplomski specijalistički studiji razvijeni su s ciljem da se onima koji obavljaju menadžerske poslove omogući unapređenje svakodnevnog praktičnog djelovanja, a onima koji se žele osposobiti za menadžerske poslove daju se ključna znanja za njihovo izvršavanje na najučinkovitiji način. Suvremene organizacije moraju stalno usavršavati svoje poslovne procese. To će im omogućiti bolju tržišnu poziciju - ako rade u gospodarstvu, odnosno poboljšanje kvalitete pruženih usluga - ako rade u javnom sektoru. Usavršavanje poslovnih procesa i preustroj poslovne tehnologije uz primjenu suvremenih ICT postaju sastavni dio suvremenog upravljanja organizacijom.
Natječaj je otvoren do 30. rujna 2010., a više o svakom studiju možete naći na stranicama Fakulteta (http://www.foi.hr/studiji/index.html) ili se raspitati u Referadi za poslijediplomske studije (042/390-808).

Povratak na vrh


Copyright © 2010 Fakultet organizacije i informatike i Tehnološki park Varaždin d.o.o.
Ukoliko ne želite primati ovaj newsletter odgovorite nam s napomenom da želite da vas uklonimo s popisa primatelja.