:: newsletter Fakulteta organizacije i informatike Varaždin i Tehnološkog parka Varaždin ::
Newsletter::10/2012

U ovom broju pročitajte:

INTERINO BizPlan Contest - Final event

YICT fond - Fond svježih ideja

Certificiranje za razvoj Microsoft Sharepoint rješenja

Student FOI-a, Filip Panđić, sudjelovao na svjetskom natjecanju u overclockingu!

Dan IT karijera na FOI-u


2.10.2012. u konferencijskoj dvorani Tehnološkog parka Varaždin, Zagrebačka 89, Varaždin s početkom u 11:00 sati održan je završni događaj INTERINO BizPlan Contesta.
 
U sklopu INTERINO projekta u razdoblju od veljače do srpnja 2012. provedeno je 8 regionalnih natjecanja za najbolji poslovni plan. Organizatori natjecanja bili su partneri u projektu: UIP Univerzitetni razvojni center in inkubator Primorske Koper, IRP – Inštitut za raziskovanje podjetništva Maribor, Tehnološki park Ljubljana, Pomurski tehnološki park Murska Sobota, IDA Istarska razvojna agencija Pula, Tehnološki park Varaždin, REDEA Regionalna razvojna agencija Međimurje Čakovec i CEPOR Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva iz Zagreba.

Cilj natjecanja bio je poticanje nastanka i razvoja novih, na znanju utemeljenih inovativnih start-up poduzeća te njihovog povezivanja u prekograničnom području Hrvatske i Slovenije. Osam regionalnih natjecanja bilo je otvoreno i namijenjeno studentima, istraživačima, potencijalnim poduzetnicima te postojećim mladim poduzećima (ne starijim od 3 godine) koji žele razvijati nove poslovne ideje i provjeriti inovativnost i tržišni potencijal svojih poslovnih ideja, pripremiti poslovni plan te steći dodatna znanja iz područja poduzetništva.

Za sudionike natjecanja bila je organizirana edukacija za izradu poslovnog plana pod stručnim vodstvom eksperata za poduzetničku edukaciju i razvoj poslovnih planova.

Kriteriji za evaluaciju poslovnih planova bili su jasnoća, objektivnost, razumljivost, transparentnost i primjerenost oblika poslovnog plana. Odabrano je 8 pobjedničkih regionalnih poslovnih planova koji su u završnici natjecanja ušli u konkurenciju za odabir najboljeg prekograničnog međuregionalnog poslovnog plana.

Prema kriteriju inovativnosti, jasnoće, objektivnosti, razumljivosti, transparentnosti i primjerenosti oblika poslovnog plana stručna komisija od 8 članova proglasila je dva najbolja međuregionalna poslovna plana koji su podijelili prvo mjesto:
„Gumeni cestovno-željeznički prijelaz DR-1“, projektnog partnera CEPOR – Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva.
Poslovni plan je izradio tim u sastavu: Boris Boršić, Jovana Đurić, Slobodan Rajić, Ivica Kontent i Davor Remić.
Gumeni cestovno-željeznički prijelaz DR-1 je projekt namjenjen tržištu zemalja u regiji, osigurava ugodani i tih prijelaz preko željezničke pruge, jednostavan remont pruge, a predstavlja kvalitetno tehničko rješenje i jednostavan dizajn. Sa smanjenjem volumena i težine gumene podnice (u odnosu na postojeća rješenja) troškovi proizvodnje se bitno smanjuju, a eliminacijom kemikalija iz proizvodnje proizvod postaje ekološki prihvatljiv.
„Virtualni laserski skener-VLS“, projektnog partnera Pomurski tehnološki park Murska Sobota.
Poslovni plan je izradio tim u sastavu:  Marko Mesarič, Vid Peterman i Tomaž Izak.
Virtualni laserski skener je revolucionaran sustav prikupljanja i obrade podataka o prostoru i volumenu, koji ispunjava jaz između terestričnih mjerenja i mjerenja konvencionalnom fotogrametrijom u području geodezije. To znači da određeni prostor “slikamo”, odnosno „iz zraka“ izmjerimo skenerom, te potom izračunamo točnu geodetsku izmjeru toga prostora. Ako to usporedimo s postoječim rješenjima mjerenja u geodeziji, štedimo vrijeme zbog puno brže obrade podataka, a postižemo znatno poboljšanu kvalitetu podataka.
Na završnom događanju BizPlan Contesta sudjelovali su predstavnici svih partnerskih institucija projekta INTERINO, timovi regionalnih pobjednika koji su prezentirali svoje poslovne planove, članovi komisije i predstavnici obrazovnih i financijskih institucija.







Povratak na vrh


YICT fond - Fond svježih ideja

Kao nastavak EU projekta YICT, koji je završio u svibnju ove godine, Grad Varaždin je osnovao financijski potporni fond, Fond svježih ideja, kao dio projektnih aktivnosti, ali i nadogradnju i održivost projekta. Fond je vrijedan 100.000,00 kn i namijenjen je za poduzetnike početnike ili potencijalne poduzetnike koje imaju zanimljivu, tržišno održivu i promišljenu poslovnu ideju vezanu uz područja ICT-a i spremne su upustiti se u poduzetničke vode, kojim će, prema precizno određenim kriterijima, dodijeliti potporna sredstva dostupna kroz fond.

Traje 45 dana, od danas, 13. rujna do 27. listopada, a na njemu mogu sudjelovati fizičke osobe koje imaju namjeru postati mikro-subjekti malog gospodarstva u smislu Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva te postojeći mikro-subjekti malog gospodarstva do 3 godine starosti/poslovanja.

„Ovaj fond nastavak je europskog projekta vrijednog 157 885 eura. Grad Varaždin odgovoran je partner na EU projektima, no još je važnije da tražimo svaku mogućnost da potičemo zapošljavanje, osobito mladih. Fond svježih ideja konkretna je financijska pomoć za plovidbu poduzetničkim vodama.“ – rekla je predstavljajući Fond svježih ideja na konferenciji za novinare Natalija Martinčević, zamjenica gradonačelnika.

Kriteriji ocjenjivanja poduzetničkih ideje koje će se natjecati za potporu kroz fond, nadogradnja su programa i aktivnosti samog projekta YICT, ali i iskustava i metodologija drugih uspješnih projekata. Procjenjivat će se originalnost, inovativnost, održivost, tehnološka inovativnost poduzetničkih ideja, vjerodostojnost poduzetnika i njegova tima, razvijenost poslovnog modela, ali i potencijalni utjecaj na šire društveno okruženje.

Maksimalni broj bodova koje pojedina prijava može skupiti je 70, osnovni kriterij za dodjelu sredstava tj. prag iznosi 40 bodova, ukupna vrijednost potpornog fonda je 100.000,00 kn, maksimalni iznos pojedinačne potpore je 20.000,00 kn, a visina dodijeljenih sredstava određivat će se proporcionalno ostvarenom broju bodova svih prijava koje prođu prag (tj. proporcionalno rasponu između 40 i 70 bodova).
Osim financijske potpore koja se dodjeljuje za prihvatljive troškove poput troškova osnivanja (uključivo i osnivački kapital) gospodarskog subjekta, ulaganja u dugotrajnu imovinu te konzultantske usluge i marketinške aktivnosti (poticanje mladih do 30. godina starosti na samozapošljavanje), prijave koje pređu prag dobit će i dodatne pogodnosti.

Po završetku natječaja će posebno osnovano povjerenstvo, koje se sastoji od predstavnika Grada Varaždina, Tehnološkog parka, Fakulteta organizacije i informatike i predstavnika gospodarskog sektora, na temelju kriterija utvrđenih Pravilnikom o osnivanju i djelovanju fonda prijavljene poduzetničke ideje ocijeniti te odabrati one koje zaslužuju da ih se nagradi i pruži potpora.

Tehnološki park Varaždin će odabrane poduzetnike poslovno pratiti,inkubirati ih u skladu sa svojim uvjetima poslovanja (povlašteni smještaj u Tehnološkom parku Varaždin) te im pružiti besplatno korištenje usluga poslovnog savjetovanja, mentorstva, umrežavanja i ostalih usluga koje Park pruža.

Natječaj i obrazac možete pogledati ovdje.http://www.varazdin.hr/natjecaji

Povratak na vrh


Certificiranje za razvoj Microsoft Sharepoint rješenja

Microsoft inovacijski centar (MIC) iz Varaždina je ponudio organiziranje akademije i certificiranje za razvoj Microsoft Sharepoint rješenja. I akademija i certificiranje bi bili besplatni za studente, a najuspješniji će imati priliku odmah dobiti zaposlenje.
Kriteriji za prijavu studenata su sljedeći:
3. godina preddiplomskog studija (smjer Informacijski sustavi) ili diplomski studij (smjer Informacijsko i programsko inženjerstvo ili Baze podataka i baze znanja)
položeni sljedeći kolegiji s barem ocjenom vrlo dobar: Programiranje I, Programiranje II, Baze podataka I, Programsko inženjerstvo
praktično znanje i iskustvo u radu s Microsoft .Net tehnologijama (C#, VB, ASP.NET...)
Zainteresirani studenti ispunjeni obrazac prijave mogu poslati na mail asistentima iz Programskog inženjerstva (Mijač, Švogor, Tomaš, Stapić) do zaključno 26.10.2012 godine.

Povratak na vrh


Student FOI-a, Filip Panđić, sudjelovao na svjetskom natjecanju u overclockingu!

Student 3. godine preddiplomskog studija FOI-a, Filip Panđić, osvojio je 4. mjesto u završnici svjetskog natjecanju u overclockingu održanoj 28.9.2012. godine na Tajvanu.
 
Čestitamo Filipu i prenosimo njegove dojmove s natjecanja!
„Radi se o tome da određene komponente računala pokušavamo napraviti što bržim tako da ih hladimo pomoću tekućeg dušika koji može ohladiti do -196°C te dižemo takt i napone. Primjera radi, procesoru podignemo takt s tvorničkih 3000MHz na 6000MHz i onda se odrade testovi te tko ima najbolji rezultat - taj je pobjednik. Naravno, svaka komponenta drugačije skalira s naponom i temperaturom, a na nama je da izvučemo maksimum iz svake komponente. Da bi rezultat bio što bolji, radi se i manja softverska optimizacija.
Kao i prošle godine, kolega Dušan Nikočević i ja smo se uspjeli plasirati na završnicu svjetskog natjecanja u overclockingu poznatog kao MSI Master Overclocking Arean 2012 koje je bilo održano 28.9. na Tajvanu. On je predvodio boje Crne Gore, dok sam ja bio predstavnik Hrvatske.
Iako su kvalifikacije prošle godine bile isto vrlo zanimljive, ove godine je neizvjesnost trajala do samog kraja. Nažalost, u europskim kvalifikacijama smo imali peh da su nam komponente koje smo naručili iz Amerike stigle 2 dana nakon završetka natjecanja bez kojih nismo mogli iako smo čak dva puta oborili svjetski rekord u 3D Mark 11 kategoriji te smo morali tražiti mjesto u svjetskim kvalifikacijama gdje su samo troje najboljih iz cijelog svijeta izborili plasman u finale.
U finalu također nije bilo lagano, jer su nas pehovi konstantno pratili. U pripremama smo ostali bez grafičke kartice te smo imali na raspolaganju samo još jednu, još veći peh smo doživjeli dolaskom na Tajvan gdje nam se jedna od prtljaga s opremom zagubila. Da nije bilo pomoći drugih timova oko osnovne opreme za natjecanje, ne bismo se mogli ni natjecati. Treći peh je da smo 20ak sekundi nakon završetka trećeg i završnog testa dobili rezultat koji nam je jamčio 3. mjesto tako da smo na kraju ipak morali zadovoljiti s 4. mjestom.“ 

Povratak na vrh


Dan IT karijera na FOI-u

U ponedjeljak 05.11.2012. u dvorani D7, s početkom u 16 sati Algebra u suradnji s Microsoftom Hrvatska na našem Fakultetu održava predavanje u sklopu akcije „Moj prvi Microsoft certifikat“. Govorit će se o vrijednostima IT certifikacije kod zapošljavanja i napredovanja u karijeri te koji certifikati postoje (ne samo oni Microsoftovi), o tome što znači biti IT stručnjak i kako studenti mogu (besplatno) steći svoj prvi certifikat upravo preko ove akcije.
U pitanju je besplatno polaganje „Microsoft Technology Associate“ ili MTA certifikata koji je prva stepenica Microsoft certifikacije te kojeg je moguće polagati u više određenih smjerova, ovisno na koje tehnologije se pojedinac želi fokusirati:
Windows Server Administration Fundamentals,
Networking Fundamentals,
Database Administration Fundamentals,
Software Development Fundamentals,
HTML5 Application Development Fund
Više informacija o cjelokupnoj akciji saznajte na: http://www.algebra.hr/mta/  i na samom predavanju.
Pridružite nam se u što većem broju i počnite planirati svoju profesionalnu karijeru kroz certifikaciju.

Povratak na vrh



 

Copyright © 2012 Fakultet organizacije i informatike i Tehnološki park Varaždin d.o.o.


Ukoliko ne želite primati ovaj newsletter odgovorite nam s napomenom da želite da vas uklonimo s popisa primatelja.